Když se člověk poprvé prezentuje na internetu v podobě vlastní webové stránky, cítí se vesměs jako někdo z vyšší společnosti. Protože to víte – hned si představuje, jak všichni hltají to, co na svoji stránku vložil a průběžně přidává, hned v duchu vidí ty zástupy našinců a třeba i cizinců, kteří se jím zaobírají, přemýšlejí o něm, prostě ho berou jako celebritu. Protože je přece na síti a to je něco!
Ovšem toto prvotní nadšení v naprosté většině případů velice rychle vyprchá. A to ve chvíli, kdy dotyčný začne pozorovat, jak se o jeho stránku neznámo proč nikdo nezajímá. Domníval se, jak se na něj vrhne celý svět, a zatím uloví jenom tu a tam nějakou tu osamělou dušičku, u níž je vlastně sporné, zda se tam neocitla pouhopouhým omylem – protože objednávky po takovém prohlédnutí nenásledují, sekce určená pro komentáře zeje prázdnotou, na uvedené telefonní číslo nikdo nevolá, na e-mail nikdo nepíše.
Jak smutné! Dotyčný se těšil na svou snad i nehynoucí slávu a namísto toho aby pozoroval onen okázalý nezájem o svoji maličkost!
Kde se jenom mohla stát chyba? Proč je výsledek jeho virtuálního snažení natolik tristní?
Dotyčný tápe a dost možná propadá deziluzím. Že by byl tak špatný, že by o něj opravdu nikdo nestál? A občas to dojde až tak daleko, že tu stránku zase zruší, nepotřebuje-li ji nezbytně. Protože co s ní, že?
Pro takové neúspěšné začátečníky je tu však snadná pomoc. Pokud se pochopitelně tito nevzdají a po prvních nezdarech následuje .
Volba jménem optimalizace pro internetové vyhledávače. Protože zpravidla stačí mít správně nastavená klíčová slova, sehnat nějaké ty PR články nebo adekvátní počet článků jiných, učinit takové stránky vzhledově a jinak atraktivnější a možná ještě nějaké ty další zdánlivé drobnosti a vše se může velice rychle obrátit k lepšímu.
A pokud dotyčný človíček nemá tušení, co a jak v tomto ohledu činit, pokud neví kudy kam? Snadná pomoc. Vždyť od toho jsou tu lidé, kteří se tím zaobírají profesionálně, dobře věda, že nikdo učený z nebe nespadl, respektive – jak praví lidová moudrost jiná – „chytrej se ptá, jen blbec ví všechno“.
A chystáte-li se tak vrhnout poprvé a třeba ani zdaleka ne poprvé do víru internetu, nezapomeňte na to, že se žádná stránka sama hojně sledovanou nestane. A optimalizujte co nejdříve, protože není důvod marně ztrácet čas.