Leckterý z webů, na které můžeme na internetu narazit, má problémy. Ty mohou být nejrůznějšího druhu, a mezi ty nejzávažnější z nich patří ty, jež souvisejí s návštěvností. Tedy přesněji řečeno s nedostatečnou návštěvností. Prostě se nejednou stane, že si někdo zřídí svůj vlastní web, ovšem ve chvílích, kdy má začít sklízet plody tohoto svého snažení, zjistí, že z toho s největší pravděpodobností nic nebude, a to jednoduše proto, že mu chybí protějšky, tedy ti, kdo by se o zde uveřejněnou nabídku zajímali.
Když se o web nikdo nebo skoro nikdo z lidí nezajímá, nevadí mu to. Ale pro jeho provozovatele je to problém, který vadí náramně. A sice proto, že bez návštěvnosti nemůže být dosaženo takových výsledků, kvůli nimž určitý web vznikl. Přes nenavštěvovaný web se nic ani nesdělí, ani neprodá… Prostě není smysl v provozování něčeho takového.
Jenže jsou mezi námi i tací, kteří nemohou svůj web jednoduše odstranit, když tento nesplňuje jejich očekávání. Jsou lidé, kteří web ke své činnosti nevyhnutelně potřebují. Jenže kdyby tento neúspěšný opustili a založili si jiný, obdobný, dopadnou zřejmě stejně neslavně. Bylo by to prašť jako uhoď.
A co tedy s tím? Jak to zařídit, aby si veřejnost určitého webu všimla a zareagovala na něm tak, jak se očekává?
Často je jediným řešením takového problému SEO optimalizace. Tedy souhrn činností, jež učiní optimalizovaný web atraktivnějším pro internetové vyhledávače, tedy pro ony nástroje, které pomáhají lidem najít na internetu to, co tito hledají.
Když se web přizpůsobí potřebám a požadavkům vyhledávačů, posune se na něj vedoucí odkaz v těchto daleko výše v žebříčku toho nalezeného, tedy tam, kde to mají hledající lidé přímo na očích. A kde si to lidé zřejmě i otevřou a prohlédnou. Což je nezbytné k tomu, aby web začal plnit účel, k němuž byl stvořen.